Z biegiem czasu samochody mogą ulec awarii, co jest normalną konsekwencją zużycia, a ich osiągi mogą ulec pogorszeniu. Im szybciej problemy zostaną zidentyfikowane i naprawione, tym niższe koszty związane z naprawą.
Jedną z najczęstszych nieprzyjemnych sytuacji kierowców są drgania/trzęsienie się auta podczas jazdy. Wibracje te mogą mieć wiele przyczyn, m.in. B. Problemy z oponami samochodowymi, układem hamulcowym, kołami lub innymi komponentami, które nie spełniają już norm.
Chociaż może się to wydawać poważną komplikacją, jeśli te wibracje nie zostaną odpowiednio wcześnie rozwiązane, może to spowodować problemy z zawieszeniem pojazdu. Poniżej przedstawiamy najczęstsze przyczyny drżenia.
Najczęściej występowanie drgań jest związane ze stanem opon. W związku z tym, że ze względu na charakter swojej funkcji podlegają one silnemu zjawisku zużycia, stare opony tracą swoje pierwotne właściwości, które przyczyniają się do płynnej pracy, a poprzez tępienie przyczyniają się do drgań pojazdu.
Jeśli masz pewność, że przyczyną problemu są opony, warto zainwestować w nowy komplet. Pamiętaj jednak, aby wyeliminować wszystkie inne możliwe przyczyny, aby uniknąć niepotrzebnego wydawania pieniędzy.
Niewłaściwie wyważone koła
Jeśli koła nie są odpowiednio wyważone, podczas jazdy mogą wystąpić wibracje. Jeśli jesteśmy przyzwyczajeni do montowania opon letnich i zimowych na tych samych felgach, dobrze jest za każdym razem wyważyć koła.
Proces ten polega na dodaniu do każdego koła niewielkich przeciwwag. Jeśli nie są wyważone, koła mogą wibrować przy prędkościach powyżej 80 km/h do 100 km/h. Warto zauważyć, że po tej prędkości drżenie może nie być odczuwalne.
Tarcze kół owalne
Jeśli stwierdzisz, że problem występuje podczas hamowania, sprawdź mechanizm hamowania, czyli klocki, zaciski i tarcze. Mogą one ulec uszkodzeniu i należy je wymienić po ok. 80 000 km.
problemy z łożyskami wałeczkowymi
Jeśli wibracje są wyczuwalne na kierownicy, zaleca się sprawdzenie kół pojazdu. Jeśli koło obraca się nieprawidłowo, podczas jazdy wystąpią wibracje. Zwykle przyczyna leży na poziomie łożysk lub na poziomie wahaczy wleczonych. Równie prawdopodobne jest, że problem występuje na końcach wahaczy wleczonych.
Jeśli wibracje występują tylko podczas skręcania, możesz mieć problemy ze wspomaganiem kierownicy. W takim przypadku można sprawdzić przewód wspomagania kierownicy pod kątem wycieków płynu. Sprawdź poziom płynu pod kątem wycieków.
Uszkodzona oś pojazdu
Jeśli osie auta nie odpowiadają już standardowym parametrom, to w wyniku zgięcia lub uszkodzenia pojawiają się drgania. Jeśli winne są osie, zauważysz, że wraz ze wzrostem prędkości drgania zwiększają swoją intensywność. Wskazane jest również sprawdzenie przekładni planetarnych lub wału napędowego pod kątem uszkodzeń lub oznak awarii.
Z drugiej strony, jeśli problem dotyczy układu kierowniczego, co jest problemem częściej spotykanym w starszych samochodach ze względu na zużycie eksploatacyjne, okaże się, że problemy pojawiają się podczas manewru skrętu. Sprawdź stan techniczny swojego samochodu w specjalistycznym serwisie.
Istnieje ścisły związek między łożyskami umieszczonymi na kołach a skrzynką kierunkową. Łożyska zapewniają swobodny obrót kół. Wraz ze zużyciem łożyska przestają spełniać swoją funkcję i pojawiają się wibracje i dudnienie.
Wygięte felgi
Uszkodzenie felgi to niezwykle częsta przyczyna. Przez nieostrożność lub zły stan dróg, po których jeździmy, możliwe jest uszkodzenie felg, głównie poprzez zginanie.
Choć może się to wydawać drobnym problemem, dobrze jest jak najszybciej naprawić sytuację, ponieważ zgięta felga będzie powodować szarpanie przy dużych prędkościach, ale może również prowadzić do obniżenia ciśnienia w oponach, narażając kierowców i pasażerów na poważne niebezpieczeństwo. zdolny.
Inną przyczyną, która może powodować wibracje, jest silnik. Jeśli problem występuje podczas normalnej pracy lub wraz ze wzrostem prędkości, istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyczyną problemu jest silnik.
Zwykle dzieje się tak, gdy mieszanka paliwowo-powietrzna jest niewystarczająca lub gdy występują problemy z iskrą zapewnianą przez świecę zapłonową. Pierwszym krokiem do naprawy sytuacji może być sprawdzenie i wymiana świecy zapłonowej i filtra powietrza. W przypadku, gdy sytuacja nie zostanie rozwiązana, wskazane jest odbycie wizyty serwisowej.
Bez względu na przyczynę, która zadecydowała o pojawieniu się problemu, wskazane jest jak najszybsze naprawienie sytuacji, aby uniknąć zaostrzenia ewentualnych usterek, a także narażenia na poważne, a zwłaszcza niepotrzebne niebezpieczeństwo.