Samochód hybrydowy kontra zwykły samochód
Zwykły samochód i samochód hybrydowy należą do dwóch różnych generacji w branży motoryzacyjnej. Wraz z wynalazkami technologicznymi i różnymi wymaganiami klientów, zwykły samochód z czasem ewoluował. Choć hybryda to najnowsza technologia, większość ludzi nadal korzysta ze zwykłych samochodów ze względu na niekorzystne fakty dotyczące samochodów hybrydowych. Jednak samochody hybrydowe były już postrzegane jako optymalne rozwiązanie większości obecnych problemów. Główna różnica między pojazdami zwykłymi a hybrydowymi polega na naturze obu silników. Zwykły samochód ma silnik benzynowy (diesel) lub wysokoprężny, podczas gdy samochód hybrydowy ma zarówno silnik gazowy, jak i akumulator elektryczny.
zwykłe samochody
Zwykłe samochody, zwykle określane jako zwykłe samochody benzynowe lub wysokoprężne, zmieniały się na przestrzeni lat i wprowadzały wiele nowych elementów od różnych producentów. Na przykład w XIX wieku nie było elektrycznych silników rozruchowych do samochodów. W tamtych czasach kierowcy musieli ręcznie obracać kołem zamachowym i uruchamiać samochód. Później wprowadzono elektryczne silniki rozruchowe i sprawy stały się prostsze.
Zwykły samochód ma silnik spalinowy, a dzięki spalaniu zachodzi przemiana energii, aby samochód mógł się poruszać. Normalny samochód jest zgodny z tą podstawową technologią. Normalne samochody można podzielić na kategorie według zastosowanego silnika spalinowego. Istnieją różne typy silników spalinowych, m.in. B. Czterosuwowy, dwusuwowy, jednosuwowy, wielosuwowy itp. W zależności od zastosowania, producenci stosują różne silniki spalinowe w różnych modelach samochodów. Normalne samochody różnią się wydajnością paliwową na różnych paliwach, ponieważ osiągi silnika benzynowego różnią się od osiągów silnika wysokoprężnego. Najczęstsze problemy z silnikiem w zwykłych samochodach wynikają z niskiej jakości mieszanki paliwowej, awarii iskry i braku kompresji.
samochody hybrydowe
Technologia hybrydowa to dziś najlepsze rozwiązanie problemu efektu cieplarnianego pojazdów. Samochody benzynowe emitują do środowiska dużą ilość dwutlenku węgla w wyniku spalania paliwa. Samochody hybrydowe posiadają silnik benzynowy plus silnik elektryczny oraz komplet akumulatorów. Tutaj silnik benzynowy jest stosunkowo mniejszy niż normalny silnik benzynowy. Ponadto niektóre zaawansowane technologie są wykorzystywane do redukcji emisji i zwiększenia wydajności. Kluczową cechą samochodu hybrydowego jest silnik elektryczny. Gdy samochód przyspiesza, silnik elektryczny pobiera potrzebną energię z akumulatorów. Gdy samochód zwalnia, działa jednocześnie jak generator, zwracając energię do akumulatora. Baterie również odgrywają tu kluczową rolę, pomagają
W samochodach hybrydowych stosowane są dwie różne technologie. Jeden jest znany jako równoległy system hybrydowy. Tutaj zarówno silnik benzynowy, jak i silnik elektryczny mogą obracać skrzynią biegów (układ, który przekazuje moc z silnika na koła), a skrzynia biegów następnie obraca koła. Druga technologia znana jest jako szeregowy system hybrydowy. Tutaj silnik benzynowy nie napędza bezpośrednio silnika. Zamiast tego ma generator, który jest rodzajem silnika elektrycznego, który różni się od głównego silnika elektrycznego. Ten generator może albo ładować akumulatory, albo zasilać główny silnik elektryczny, który napędza przekładnię. Honda Insight jest przykładem równoległego systemu hybrydowego.
Jaka jest różnica między samochodami hybrydowymi a zwykłymi? • Samochody hybrydowe mają lepszy przebieg niż zwykłe samochody. Zazwyczaj samochody hybrydowe mają 35 kilometrów na litr, podczas gdy zwykłe samochody mają tylko około 15 kilometrów na litr. (Kalifornia) • Samochody hybrydowe są droższe niż zwykłe samochody benzynowe. • Hybrydowy silnik benzynowy jest stosunkowo mniejszy niż normalny silnik benzynowy. • Samochody hybrydowe są znacznie bardziej wydajne niż zwykłe samochody. Ponieważ gdy silnik jest mały, moment obrotowy jest oczywiście mniejszy. • Samochody hybrydowe są bardziej przyjazne dla środowiska niż zwykłe samochody. Ponieważ emisja dwutlenku węgla jest niższa niż w normalnych samochodach. |