Ręczny kontra automatyczny
Ręczny i automatyczny to słowa, które często słyszy się w związku z transmisją samochodów. W rzeczywistości są to systemy służące do zmiany przełożenia samochodu tak, aby działał wydajnie przy wszystkich prędkościach. Niewiele jest do wyboru między tymi systemami, nawet jeśli interfejs użytkownika znacznie się różni. Samochód musi mieć różne przełożenia, niskie przy niskich i wysokich prędkościach, aby jechać płynnie, ponieważ przy niskich prędkościach niskie przełożenie jest dobre. Przy dużych prędkościach niskie przełożenie powoduje zbyt duży hałas i nie jest słyszalne. Pozwól, aby samochód przyspieszył zgodnie z życzeniem. Istnieje wiele różnic między manualną i automatyczną skrzynią biegów,
Przede wszystkim oczywiste jest, że automatyczna skrzynia biegów jest łatwiejsza w obsłudze z punktu widzenia kierowcy, ponieważ nie jest on zaangażowany w żadną fazę, a system automatycznie zmienia biegi w zależności od prędkości i wymagań auta. Z drugiej strony manualna skrzynia biegów wymaga od kierowcy zmiany biegów jedną lewą ręką, a drugą trzymając kierownicę. Może to być irytujące dla początkujących, ale dla tych, którzy korzystają z manualnej skrzyni biegów od wielu lat, zmiana biegów jest łatwa i odbywa się naturalnie, prawie nieświadomie. Ręczna skrzynia biegów umożliwia poruszanie się pojazdu na wyższych biegach podczas przyspieszania lub na niższych biegach podczas jazdy z małą prędkością.
Najbardziej zauważalna różnica między manualną a automatyczną skrzynią biegów polega na tym, że w przypadku manualnej skrzyni biegów kierowca musi jechać obiema nogami, podczas gdy w przypadku skrzyni automatycznej lewa noga jest wolna. W manualnej skrzyni biegów kierowca musi za każdym razem włączać sprzęgło, ułatwiając zmianę biegów. To nie wszystko, ponieważ prawidłowe rozłączenie sprzęgła jest niezbędne do płynnej zmiany biegów. Sprzęgło musi być załączane i zwalniane przy każdej zmianie biegu w manualnej skrzyni biegów.
O ile ręczna zmiana biegów jest łatwa, zwłaszcza gdy ruch jest mniejszy, na przykład na wsi, kiedy jest się w dużym natężeniu ruchu i jedna ręka jest cały czas zaciśnięta na wale napędowym, a jedna noga jest zawsze zajęta sprzęgłem, to może być dużo być złym. Jednak wciąż jest wielu, którzy czują, że mają większą (i lepszą) kontrolę nad osiągami samochodu podczas jazdy samochodem z manualną skrzynią biegów. Jedynym miejscem, w którym zmiana biegów wydaje się być wielkim bólem głowy, jest sytuacja, gdy samochód znajduje się na szczycie zbocza i sam zjeżdża do tyłu.
W manualnej skrzyni biegów kierowca w skrzyni automatycznej generuje większe przyspieszenie; Zmiana biegów następuje samoistnie, czasami nawet zanim samochód nabierze wystarczającej mocy na wyższy bieg. Kierowcy zwracają również uwagę, że samochody z automatyczną skrzynią biegów zużywają więcej mocy, a tym samym więcej gazu, w porównaniu z samochodami z manualną skrzynią biegów. Automatyczne skrzynie biegów są droższe, ponieważ wymagają więcej konserwacji i serwisu niż skrzynie manualne. Ponieważ automatyczna skrzynia biegów zależy od wydajności akumulatora samochodowego, pracuj tak długo, jak długo akumulator jest dobry i nie będzie działać z rozładowanym akumulatorem samochodowym. Jednak nadal można pchać i uruchamiać samochód ręcznie zmieniając biegi.