AWD vs 4WD
Napęd na wszystkie koła i napęd na wszystkie koła to dwa systemy stosowane w samochodach; Są samochody, w których zainstalowano jeden z tych systemów, ale są też pojazdy, w których producenci połączyli oba systemy. Klienci mają dziś możliwość posiadania takich pojazdów w kilku odmianach. Przy wyborze ważne jest, aby zainteresowane strony kupowały pojazdy, badając zalety i wady każdego systemu.
4WD
System 4WD jest bardzo wygodny w pojazdach, ponieważ daje możliwość napędzania wszystkich opon samochodu. Jest to idealny sposób na prowadzenie auta z takim udogodnieniem. Istnieją dwa rodzaje napędu na cztery koła. Niski napęd na cztery koła ma kilka cech, ale powodują one, że pojazd porusza się wolniej niż z napędem na cztery koła. System ten pozwala kierowcy na zmianę stylu jazdy w zależności od nawierzchni, po której chce jeździć samochodem. Są tanie, jeśli chodzi o koszty, ale brakuje im centralnego mechanizmu różnicowego, co sprawia, że pojazdy, które mają, są idealne do jazdy z dużymi ładunkami. Opcja tego systemu w niepełnym wymiarze godzin pozwala kierowcy na zmianę sytuacji na drodze w zależności od potrzeb.
AWD
4WD jest jednym z takich systemów, bardzo podobnym do opcji pełnego 4WD. Brakuje mu tylko tego, że nie nosi znamion dolnego napędu na cztery koła. Są znacznie lepszym wyborem przy podejmowaniu decyzji o zakupie pojazdu. Mówiąc o jego wydajności, należy zauważyć, że AWD nie jest idealny do użytku na drodze, ale idealnie nadaje się do użytku na drodze. Patrząc na cenę, ten system jest droższy. Mają tę zaletę, że są bardzo lekkie i można je zainstalować w pojeździe, co pozwala na swobodne poruszanie się pojazdem po wszystkich rodzajach dróg. Ponadto mają tę właściwość, że zapewniają płynną jazdę nawet w deszczową pogodę i są bardzo popularne ze względu na ich kompatybilność.
Różnica między napędem na cztery koła a napędem na cztery koła
Różnica między tymi dwoma typami polega na tym, że napęd na cztery koła sprawia, że samochody jeżdżą płynnie w ciężkim śniegu. Podczas AWD nie pasuje do ciężkich pojazdów. Na drogach zalecany jest napęd na wszystkie koła, a do użytku na drogach producenci zalecają korzystanie z napędu na cztery koła. Napęd na cztery koła jest tańszy, podczas gdy napęd na cztery koła jest dość drogi. Napęd 4WD jest cięższy i zajmuje dużo miejsca w pojeździe. Z drugiej strony napęd na wszystkie koła nie jest zbyt ciężki pod względem masy, ani nie zajmuje dodatkowej przestrzeni, a raczej jest dość skompresowany. Funkcja centralnego mechanizmu różnicowego nie jest dostępna w 4WD w porównaniu z AWD, gdzie ta opcja jest zamontowana. Gdy wymagany jest wysoki moment obrotowy, napęd 4WD jest idealny do pracy. Koncepcja blokowania pozostawiła nam dwie opcje; wysoki i niski. 4WD ma oba, a AWD ma tylko pierwszy.