Przez ponad 3 lata musieliśmy parkować różne samochody na dwupoziomowych boiskach. Teraz cieszymy się, że możemy ponownie korzystać z normalnego miejsca parkingowego TG. Stanowiska duplex są niewygodne, niebezpieczne i brudne. Tutaj wyjaśniamy, co powinieneś zrobić, jeśli nadal tego potrzebujesz.
Wady parkerów dupleksowych na pierwszy rzut oka
Lista wad podwójnego miejsca parkingowego mogłaby być kontynuowana w nieskończoność. Ale zacznijmy od jedynej korzyści : w prawdziwych hotspotach, takich jak centra dużych miast, możesz z łatwością pomieścić dwa samochody w miejscu, w którym w przeciwnym razie byłoby miejsce tylko dla jednego. Ale o to chodziło.
- Można parkować tylko samochody do określonego rozmiaru. W szczególności prawie nie pasuje do niego SUV . Często nawet duże kombi można zaparkować tylko po wcześniejszym pomiarze z milimetrową precyzją. Pod względem wagi prawie wszystkie siedzenia dwupoziomowe i tak są ograniczone do 2 ton.
- Ze względu na konstrukcję, zawsze jeździsz dwupoziomowym parkerem po krawędzi – albo grozisz uderzeniem w dno sportowym samochodem w środku – albo podczas podjeżdżania z przodu . Nawet nasze Audi A3 Ambition bez opuszczania mogło jechać bardzo powoli tylko w pokazanych miejscach dupleksu, aby nie wylądować.
- Jeśli, tak jak w naszym przypadku, samochody do zaparkowania zmieniają się, szybko może się zdarzyć, że samochód zostanie poważnie uszkodzony podczas poruszania hydrauliką, jeśli wysokość samochodu nie zostanie wcześniej dokładnie zmierzona.
Wsiadanie i wysiadanie staje się wyjątkowo niewygodne podczas parkowania z lewej strony. Parkowanie z przodu jest zwykle obowiązkowe.
- Zarówno wjeżdżając (górne miejsce parkingowe), jak i wyjeżdżając (dolne miejsce parkingowe) należy pokonać strome wzniesienie . Jeśli nie dozujesz prawidłowo gazu, ryzykujesz przejechanie przez korek/wcześniej umieszczony klin i uszkodzenie pojazdu.
- Nasze 10-letnie boiska dwupoziomowe były stopniowo zamykane, ponieważ zbyt mocno przerdzewiały . Nie chcieliśmy nawet wiedzieć, jaka jest rzeczywista ładowność naszego dwupoziomowego fotela.
- Zimą prawie niemożliwe jest chodzenie po falistej, mokrej i śliskiej nawierzchni, łatwo się poślizgnąć lub skręcić kostkę.
- jeśli musisz zaparkować z przodu po lewej stronie, drzwi kierowcy można otworzyć tylko minimalnie, aby wsiąść i wysiąść.
- Jeśli hydraulika jest uszkodzona lub nie ma zasilania, nie możesz dostać się do swojego pojazdu.
Wskazówki dotyczące parkowania w dupleksie
Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać wynajęty parking dwupoziomowy, mamy kilka wskazówek, które chętnie przekażemy przez lata:
- Wybierając między górnym a dolnym miejscem parkingowym, zawsze wybieraj górne ! Nie tylko pasują tutaj wyższe pojazdy, ale można również stać/chodzić w pozycji pionowej . Co gorsza, jeśli pojazd jest zaparkowany na dole, może zostać uszkodzony również przez mieszanki wody i soli kapiące z pojazdu powyżej. Nie bez powodu niższe dupleksy są często tańsze w wynajmie.
- zawsze mocno zaciągnij hamulec ręczny i włącz bieg! Jeśli parking przechyli się podczas jazdy hydraulicznej, sam włączony bieg nie może go utrzymać i samochód może stoczyć się z miejsca parkingowego!
- Aby chronić samochód przed rdzą i brudem, niezależnie od tego, czy jest zaparkowany poniżej, czy powyżej, najlepiej zapakować go w pokrowiec samochodowy (poniżej 30 €).
Te dwupoziomowe parkery z lat 90. porusza się kluczem (po prawej). Sól drogowa i wilgoć szybko rdzewieją platformy. Często nie niosą już maksymalnego obciążenia. Aby zabezpieczyć beton przed zanieczyszczeniem spalinami, należy w tym miejscu przymocować folie podczas parkowania tyłem.
Lepiej poczekać na normalne miejsce parkingowe!
Byliśmy tak zdenerwowani wszystkimi wadami, jeżdżeniem w górę i w dół i niebezpiecznym chodzeniem po parkingu, a także mając nadzieję, że nie zmiażdżymy dachu nowego auta na napędzie hydraulicznym o sufit, którego nie widać , że woleliśmy dupleks miejsce parkingowe wynajęte miejsce parkingowe na zewnątrz. W międzyczasie udało nam się wynająć ładne miejsce parkingowe na normalnym parkingu podziemnym za taką samą cenę jak niektóre parkingi dwupoziomowe. Zwłaszcza jeśli codziennie korzystasz z parkingu dwupoziomowego , lepiej zaparkować na zewnątrz. Tanie dwupoziomowe miejsce parkingowe ma sens, jeśli chcesz zaparkować tam samochód na stałe i „dobrze zapakowany” .