Tak. Trzeba zatrzymać się przy zielonej strzałce zanim skręcimy w prawo lub zawrócimy.
Sygnalizator taki składa się z sygnalizatora S-1 czyli tradycyjnego zestawu sygnałów świetlnych oraz dodatkowego sygnalizatora, tzw. zielonej strzałki. Taki zestaw oznaczony jest jako sygnalizator S-2. Kluczowym elementem całego zestawu jest zielona strzałka, która upoważnia nas do warunkowej zmiany kierunku jazdy.
Warunkowa zmiana kierunku ruchu może nastąpić tylko po ówczesnym zastosowaniu się do sygnalizatora S-1 emitującego czerwone światło nakazujące zatrzymanie pojazdu.
Warto pamiętać, że ani S-1, ani S-2 czyli S-1 uzupełniony o strzałkę, nie jest tym samym co sygnalizator S-3. Pomimo że zielona strzałka zawiera w sobie strzałkę, podobnie jak zawiera ją sygnalizator S-3, to:
- sygnalizator zielonej strzałki w S-2 informuje o warunkowej zmianie kierunku ruchu (dodatkowo uzależnionej od sygnalizatora S-1)
- sygnalizator S-3 informuje o kierunku w którym sygnalizator obowiązuje, a dodatkowo informuje o możliwości bezkolizyjnego skrętu/jazdy w danym kierunku (dotyczy to zarówno innych pojazdów jak i obecności pieszych).
https://badanie-techniczne.pl/2018/05/zielona-strzalka-w-prawo-skret-warunkowy/