Hamulec postojowy nie zwolni się, jeśli wystąpi problem ze sprężyną powrotną, ramieniem obrotowym tylnego zacisku lub zablokowanym zaciskiem tłoka.
Problemy z hamulcem postojowym mogą przyprawiać o ból głowy. Jeśli hamulec nie zwolni się, istnieje ryzyko uszkodzenia skrzyni biegów lub silnika podczas próby wciągnięcia hamulca postojowego.
Działanie hamulca postojowego jest dość proste, a jego zadaniem jest utrzymywanie auta w stabilnej pozycji podczas postoju.
Jeżeli sprężyna powrotna hamulca postojowego pęknie po zaciągnięciu hamulca postojowego, nie może powrócić do położenia neutralnego. W każdym razie dobrze jest wiedzieć, że istnieje kilka problemów, które mogą spowodować zacięcie się hamulca postojowego.
Jeśli hamulec postojowy nie zwalnia, należy sprawdzić następujące rzeczy:
– Linki hamulcowe dotknięte korozją lub noszące ślady rdzy
– Sprężyna powrotna widocznie uszkodzona lub całkowicie brakująca
– ramię obrotowe tylnego zacisku jest zablokowane
– Zacisk hamulcowy z zablokowanym tłokiem
Jak przygotować pojazd do sprawdzenia stanu linek hamulcowych?
Do tej pracy potrzebne będą następujące materiały: latarka, platforma podnosząca, okulary ochronne, systemy blokujące koła.
Krok 1. Zaparkuj pojazd na twardej i równej powierzchni. Jeśli Twój samochód jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, powinieneś pozostawić skrzynię biegów w trybie postojowym. Jeśli Twój samochód ma manualną skrzynię biegów, zaleca się używanie pierwszego biegu.
Krok 2. Umieść blokady kół na tylnych oponach, które pozostają na poziomie gruntu. Zaciągnij hamulec postojowy, aby zapobiec poruszaniu się tylnych kół.
Krok 3. Podnieś samochód. Używając podnośnika odpowiedniego do masy samochodu, zastosuj podnośnik i całkowicie podnieś koła z ziemi.
Krok 4. Umieść kozły. Opuść samochód do ich poziomu. Na nowoczesnych maszynach miejsce montażu tych podpór znajduje się na poziomie obszaru spawania, pod drzwiami na spodzie samochodu.
Sprawdź stan linek hamulcowych
Krok 1. Załóż okulary i użyj latarki. Dokładnie zlokalizuj położenie linek hamulcowych.
Krok 2. Sprawdź te kable pod kątem śladów korozji lub rdzy. Sprawdź sworzeń linki hamulca do pedału hamulca pod kątem korozji.
Krok 3. Sprawdź połączenia. Dobrze jest sprawdzić miejsce mocowania linek hamulcowych do hamulców tylnych. Sprawdź, czy na tym poziomie nie ma śladów korozji.
Jak opuścić samochód po zakończeniu przeglądu
Krok 1. Zbierz wszystkie użyte narzędzia i odłóż je gdzieś.
Krok 2. Podnieś pojazd. Używając podnośnika odpowiedniego do masy samochodu, podnoś go, aż koła oderwą się od ziemi.
Krok 3. Zdejmij kozły i odsuń się od samochodu.
Krok 4. Opuść samochód, aż wszystkie cztery koła dotkną ziemi. Zabierz windę nr.
Krok 5. Usuń blokady kół z tyłu samochodu.
Wymień wszystkie przewody dotknięte korozją lub rdzą.
Jak przygotować pojazd do sprawdzenia stanu sprężyny powrotnej?
Do wykonania tej operacji będziesz potrzebować latarki, śrubokrętów, podnośników, okularów ochronnych, młotka, dźwigni, klucza dynamometrycznego i blokady kół.
Krok 1. Zaparkuj pojazd na równej powierzchni. Jeśli pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, sensowne jest pozostawienie skrzyni biegów w trybie postojowym. Jeśli zamiast tego masz manualną skrzynię biegów, najlepiej wrzucić pierwszy bieg.
Krok 2. Umieść blokady kół na tylnych oponach, które pozostają na poziomie gruntu. Zaciągnij hamulec postojowy, aby zapobiec poruszaniu się tylnych kół.
Krok 3. Podnieś samochód za pomocą podnośnika samochodowego odpowiedniego do wagi Twojego samochodu i całkowicie podnieś pojazd z ziemi.
Krok 4. Umieść kozły. Opuść samochód do poziomu, na którym znajdują się podpory. W nowoczesnych pojazdach umiejscowienie podpór znajduje się na poziomie obszaru spawania pod drzwiami na spodzie samochodu.
Jak sprawdzić stan sprężyny powrotnej?
Krok 1. Załóż okulary i użyj latarki. Znajdź lokalizację tego źródła.
Krok 2. Sprawdź, czy sprężyna powrotna jest uszkodzona, pominięta lub jej brakuje.
Krok 3. Zdejmij kołki z tylnych kół. Teraz zdejmij koła.
Krok 4. Jeśli Twój samochód ma bębny hamulcowe, dobrze jest użyć młotka, aby oddzielić je od kół.
Wskazówka – wskazane jest, aby nie uderzać w ćwieki. Jeśli to zrobisz, być może będziesz musiał je wymienić.
Krok 5. Zdemontuj bębny hamulcowe. Jeśli nie możesz ich usunąć, zaleca się poluzowanie szczęk hamulcowych na tylnych kołach za pomocą śrubokręta.
Krok 6. Sprawdź stan sprężyny powrotnej. Sprawdź również, czy sprężyna powrotna hamulca postojowego nie jest uszkodzona, złamana lub czy jej brakuje.
Jak opuścić pojazd po sprawdzeniu stanu sprężyny powrotnej?
Krok 1. Zbierz wszystkie użyte narzędzia i odłóż je gdzieś.
Krok 2. Używając podnośnika odpowiedniego do masy pojazdu, podnieś pojazd, aż koła oderwą się od podłoża.
Krok 3. Usuń wsporniki i umieść je z boku samochodu.
Krok 4. Opuść samochód, aż wszystkie cztery koła znajdą się na ziemi. Wyjmij windę i odłóż ją na bok.
Krok 5. Usuń blokady kół z tyłu samochodu.
W razie potrzeby wezwij mechanika, aby sprawdził stan sprężyny powrotnej, jeśli jest uszkodzona.
Jak sprawdzić stan wahacza tylnego zacisku?
Do tego procesu będziesz potrzebować latarki, śrubokrętów, podpórek, gogli, młotka, dźwigni, kluczy dynamometrycznych i blokad do kół.
Krok 1. Zaparkuj pojazd na równej powierzchni. Jeśli pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, sensowne jest pozostawienie skrzyni biegów w trybie postojowym. Jeśli zamiast tego masz manualną skrzynię biegów, najlepiej wrzucić pierwszy bieg.
Krok 2. Umieść blokady kół na tylnych oponach, które pozostają na poziomie gruntu. Zaciągnij hamulec postojowy, aby zapobiec poruszaniu się tylnych kół.
Krok 3. Zdejmij kołki z kół, ale nie przed podniesieniem samochodu z ziemi.
Krok 4. Używając podnośnika przystosowanego do masy samochodu, podnieś samochód, aż koła oderwą się od ziemi.
Krok 5. Umieść podpory pod samochodem. Opuść samochód do poziomu, na którym znajdują się podpory. Przy nowoczesnych maszynach miejsce użytkowania będzie na poziomie strefy spawania pod drzwiami na spodzie samochodu.
Jak sprawdzić stan wahacza tylnego zacisku?
Najpierw potrzebujesz gogli i latarki. Usuń śruby. Sprawdź stan wahacza pod kątem korozji lub uszkodzeń. Sprawdź, czy powierzchnia nie jest wykrzywiona lub czy ramię nie jest zablokowane w określonej pozycji.
Jak opuścić pojazd po sprawdzeniu stanu wahacza tylnego zacisku?
Krok 1. Zbierz wszystkie użyte narzędzia i odłóż je gdzieś.
Krok 2. Podnieś pojazd. Używając podnośnika odpowiedniego do masy samochodu, podnieś samochód, aż koła oderwą się od ziemi.
Krok 3. Usuń podpory i umieść je z boku samochodu.
Krok 4. Opuść samochód, aż wszystkie cztery koła znajdą się na ziemi. Wyjmij windę.
Krok 5. Użyj klucza dynamometrycznego i ponownie zainstaluj kołki.
Krok 6. Zdejmij blokady kół i odłóż je na bok.
Jak sprawdzić stan zacisku hamulca postojowego z zablokowanym tłokiem?
Krok 1. Zaparkuj pojazd na równej powierzchni. Jeśli pojazd jest wyposażony w automatyczną skrzynię biegów, sensowne jest pozostawienie skrzyni biegów w trybie postojowym. Jeśli zamiast tego masz manualną skrzynię biegów, najlepiej wrzucić pierwszy bieg.
Krok 2. Umieść blokady kół na tylnych oponach, które pozostają na poziomie gruntu. Zaciągnij hamulec postojowy, aby zapobiec poruszaniu się tylnych kół.
Krok 3. Zdejmij kołki z tylnych kół.
Krok 4. Podnieś samochód podnośnikiem odpowiednim do wagi Twojego samochodu. Podnoś, aż koła oderwą się od ziemi.
Krok 5. Umieść podpory pod samochodem. Opuść maszynę do poziomu, na którym znajdują się stojaki. Przy nowoczesnych maszynach miejsce użytkowania będzie na poziomie strefy spawania pod drzwiami na spodzie samochodu.
Jak sprawdzić zacisk hamulca postojowego?
Najpierw potrzebujesz gogli i latarki. Zdemontuj tylne koła. Wykręć śrubę mocującą z górnej części zacisku.
Zdejmij zacisk hamulcowy z tarczy hamulcowej i wyjmij klocki hamulcowe. Użyj prostego śrubokręta, aby dokręcić tłok zacisku.
Ten tłok jest gwintowany, co po obróceniu umożliwia regulację mechanizmu hamowania.
Jak opuścić pojazd po sprawdzeniu stanu wahacza tylnego zacisku?
Krok 1. Zbierz wszystkie użyte narzędzia i odłóż je na bok.
Krok 2. Podnieś pojazd za pomocą podnośnika określonego dla masy pojazdu i podnoś pojazd, aż koła oderwą się od podłoża.
Krok 3. Usuń wsporniki i umieść je z dala od samochodu.
Krok 4. Opuść samochód, aż wszystkie cztery koła zrównają się z podłożem. Wyjmij windę.
Krok 5. Użyj klucza dynamometrycznego, aby zainstalować kołki.
Krok 6. Odłóż blokady kół.
W razie potrzeby wymień zacisk ze względu na zablokowany tłok. Rozwiązanie sytuacji, w której hamulec postojowy nie jest zwolniony, może poprawić działanie układu hamulcowego pojazdu, a także zapobiec późniejszym awariom układu hamulcowego i przekładniowego.