Tuleje osi to urządzenia stosowane zarówno z przodu, jak i z tyłu w niektórych konfiguracjach zawieszenia pojazdu, które umożliwiają oś obracać się i poruszać płynnie bez zacinania się. Wykonane z różnych materiałów, od gumy przez poliuretan po aluminium, tuleje nie tylko zapewniają płynną jazdę, ale także zapewniają lepsze prowadzenie i przyspieszenie w linii prostej, gdy są stosowane na tylnym zawieszeniu. W przypadku zastosowania w przednim zawieszeniu, tuleje osi są stosowane w prostych konfiguracjach osi i tłumią sworznie królewskie, aby zapewnić ciasną i kontrolowaną oś kierowaną. W przypadku stosowania na osiach kierowanych wiele zestawów ekonomicznych zawiera plastikowe tuleje, które często są podatne na przedwczesne zużycie i awarie.
Czteropunktowy pakiet zawieszenia jest powszechny w pojazdach z tylnym zawieszeniem sprężynowym. Tylna oś jest umieszczona w podwoziu za pomocą tulei osi za pośrednictwem dwóch górnych wahaczy wraz z dwoma dolnymi wahaczami, aby amortyzować prowadzenie. Typowe fabryczne tuleje są wykonane z trwałej mieszanki gumowej, która zazwyczaj wystarcza na cały okres eksploatacji pojazdu. Problem z tego typu tulejami polega na tym, że guma często się zużywa i obluzowuje, co może łatwo spowodować przesunięcie tylnej osi we wszystkich kierunkach. Rzadko jest to zauważane w pojeździe drogowym, ale w pojeździe wyczynowym może to zniszczyć osiągi i właściwości jezdne pojazdu.
Tuleje poliuretanowe mają jedną przewagę nad tulejami gumowymi montowanymi fabrycznie. Tuleje z tworzywa sztucznego nie wyginają się tak bardzo pod obciążeniem jak typy gumowe i oferują znacznie węższe tolerancje podwozia, co zapewnia lepsze prowadzenie. Montaż politulejek może być trudniejszy niż gumy, ponieważ poliuretan jest odporny na rozciąganie jak guma. Umieszczenie niewielkiej ilości wazeliny w obudowie tulei znacznie ułatwia wsunięcie tulei na miejsce niż próba montażu tulei na sucho. Tuleje z litego aluminium zapewniają brak ugięcia, co zapewnia najwyższą wydajność; Jednak jazda może być bardzo wyboista i głośna i nie należy ich używać w pojazdach drogowych.
Na przednich osiach prostych zastosowano tuleje tłumiące sworznie królewskie i zapewniające płynny układ kierowniczy. Sworznie królewskie służą do mocowania zwrotnic do osi, umożliwiając obracanie przednich opon i kierowanie pojazdem. Dzięki zastosowaniu tulei, zwykle wykonanych z mosiądzu lub aluminium, działanie układu kierowniczego jest wolne od poślizgów, wibracji i zakleszczeń.