Światła do jazdy to światła z przodu pojazdu, które włączają się automatycznie po uruchomieniu pojazdu i pozostają włączone przez cały czas pracy silnika. Nie działają z taką samą jasnością jak reflektory lub światła drogowe. Znane również jako światła do jazdy dziennej lub DRL, zostały po raz pierwszy wprowadzone w różnych markach i modelach pojazdów w Stanach Zjednoczonych na początku lat 90-tych. Chociaż w Stanach Zjednoczonych nie ma obecnie prawa nakazującego stosowanie tych lamp, wiele krajów, w tym Kanada i kilka krajów europejskich, ma przepisy dotyczące ich używania.
Chociaż konstrukcja i zastosowanie świateł do jazdy było przedmiotem kontrowersji, badania przeprowadzone przez Instytut Ubezpieczeń na Drogach i podobne instytucje wykazały, że ich stosowanie skutecznie zapobiega zderzeniom czołowym w ciągu dnia poprzez zwiększenie widoczności pojazdów. Jednak wiele osób twierdzi, że zwiększają one zużycie paliwa i stwarzają możliwość zaniedbania ręcznej obsługi świateł pojazdu w nocy.
Zwiększone wydatki na paliwo, choć uzasadnione, są w rzeczywistości minimalne, a ich średni koszt wynosi zaledwie kilka dolarów rocznie. Jednak wielu kierowców pojazdów wyposażonych w te światła zapomina o ręcznym włączaniu reflektorów w nocy. Ponieważ działają tylko z przodu samochodu, a nie z tyłu, zapominanie w nocy może być niebezpiecznym problemem.
Ze względów bezpieczeństwa prawie wszystkie marki i modele samochodów osobowych, pickupów, vanów i SUV-ów są teraz standardowo wyposażone w światła do jazdy dziennej. General Motors i inni dealerzy oferują zestawy modernizacyjne do starszych pojazdów, które ich nie posiadają. Chociaż DRL są zaprojektowane do automatycznej jazdy, kierowcy nadal muszą brać odpowiedzialność za włączanie świateł podczas jazdy nocą i przy złej widoczności.