Pojazd przegubowy może zazwyczaj wykonywać ostrzejsze zakręty niż pojazd sztywny o podobnej długości. Aby sobie z tym poradzić, pojazdy te są wyposażone w krętlik, który pozwala im wyginać się na boki. Pojazd przegubowy może być spójną jednostką, taką jak autobus, lub dwuczęściową jednostką, taką jak ciężarówka i przyczepa. W tym ostatnim przypadku czop składa się zazwyczaj z kuli lub sprzęgu siodłowego, który łączy przyczepę z ciężarówką. Pojazdy przegubowe są często wykorzystywane zarówno w budownictwie ciężkim, jak i w sektorze wojskowym.
Autobusy przegubowe to powszechna konstrukcja, która pozwala długim autobusom pokonywać ostre zakręty w miastach. Tam, gdzie sztywny autobus o tej samej długości może nie być w stanie pokonywać pewnych zakrętów, dodanie przegubu może zasadniczo umożliwić pojazdowi skręcanie w zakręt. Połączenie zazwyczaj obejmuje duże złącze w podwoziu oraz przypominającą harmonijkę konstrukcję ściany i dachu. Niektóre bardzo długie autobusy mogą nawet mieć podwójną artykulację.
Historycznie pociągi były również w taki czy inny sposób rodzajem pojazdu przegubowego. Niektóre wagony kolejowe mają przegubowe połączenie, a samochód ma wspólny zestaw kół z samochodem z przodu lub z tyłu. Ponieważ pociągi jeżdżą po szynach i nie muszą pokonywać szczególnie ciasnych zakrętów, ta konstrukcja ma dodatkowe zalety. Dzieląc koła między wagonami, można było zmniejszyć masę całego pociągu. Mogło to również pozwolić pociągom na szybszą jazdę.
Pojazd przegubowy może być również wykorzystywany przez jednostki wojskowe i ciężki przemysł budowlany do poprawy promienia skrętu pojazdu. Może to być przydatne w miejscach pracy, w których mogą występować ciasne miejsca pracy. W zastosowaniach wojskowych możliwość wykonywania ciasnych zakrętów dużymi pojazdami może być korzystna podczas pokonywania nierównego lub nierównego terenu.
Naczepa, która nie tworzy jednostki, to naczepa. Pojazdy te składają się z ciężarówki i jednej lub więcej przyczep. Przyczepy holowane zwykle nie mają przedniej osi; Zamiast tego przyczepa jest montowana na ciężarówce za pomocą siodła. Jest to oś we wszystkich pojazdach przegubowych, aw niektórych przypadkach druga lub nawet trzecia przyczepa może być podłączona z tyłu pierwszej. W miejscach takich jak Wielka Brytania (UK) naczepa może być określana jako naczepa.