Przycisk „Auto Hold” często znajduje się z tą etykietą w Volkswagenie, inni producenci mają takie same lub podobne nazwy dla systemu. Auto Hold jest rozszerzeniem elektronicznego hamulca postojowego: jeśli funkcja Auto Hold jest aktywowana, ostatnie ciśnienie hamowania jest zapisywane, a kierowca może zdjąć nogę z hamulca. Na przykład zatrzymujesz się na czerwonym świetle na lekkim pochyleniu. Kiedy się zatrzymasz i zdejmiesz nogę z hamulca, funkcja Auto Hold, jak sama nazwa wskazuje, zatrzymuje pojazd do momentu ponownego wciśnięcia gazu .
Przynajmniej w Volkswagenie funkcja Auto Hold jest również inteligentna: jeśli kierowca zatrzyma się na pochyłości z delikatnym naciskiem hamulca i samochód zacznie się lekko toczyć, system zastosuje niezbędne ciśnienie hamowania (bez stopy na hamulcu), aby utrzymać pojazd w miejscu . Nawiasem mówiąc, wszystkie cztery hamulce kół są sterowane przez układ hydrauliczny ABS/ESP. Dzięki „konwencjonalnej” funkcji ruszania pod górę, w przeciwieństwie do Auto Hold, większość producentów ponownie zwalnia ciśnienie hamowania po kilku sekundach.