Amortyzator skrętu znajduje się na przednim drążku kierowniczym pojazdu. Zazwyczaj stosowany w samochodach ciężarowych z napędem na cztery koła, amortyzator skrętu jest podobny do amortyzatora i jest montowany poziomo od drążka kierowniczego do ramy lub podwozia pojazdu. W celu wyeliminowania wielu wibracji układu kierowniczego i wędrowania w przypadku opon ponadwymiarowych, amortyzatory mogą być stosowane w parach lub wielokrotności w skrajnych przypadkach lub w pojazdach z bardzo dużymi oponami. Amortyzator kierownicy znajduje się również w pojazdach innych niż ciężarówki, w tym motocyklach, silnikach zaburtowych łodzi i samochodach.
Montaż amortyzatora układu kierowniczego jest prostym procesem, a najważniejszym etapem jest zamontowanie urządzenia z tłokiem w środku jego skoku. Amortyzator musi być zamontowany dokładnie w środku jego skoku, aby zapewnić, że tłok może wysuwać się i cofać w obu kierunkach podczas obracania się kół pojazdu. Ważne jest również, aby upewnić się, że amortyzator skrętu nie blokuje ani nie styka się z żadną częścią przedniego zawieszenia, gdy koła są całkowicie obrócone w dowolnym kierunku. Każdy kontakt z elementem zawieszenia wymaga zmiany położenia amortyzatora.
W motocyklu amortyzator pomaga zapobiegać chybotaniu kierownicy, które jest powszechne przy dużych prędkościach. Gdy powietrze przepływa przez przednie koło z dużą prędkością, ma tendencję do ciągnięcia krawędzi natarcia przedniej opony, jednocześnie ciągnąc za krawędź spływu przedniej opony. Może to stworzyć chwiejny stan, który może wyrwać kierownicę z rąk rowerzysty. W miarę jak chybotanie trwa, staje się coraz bardziej dotkliwe, gdy rower zwalnia. To chwianie ostatecznie doprowadzi do wypadku, ponieważ odzyskanie kontroli nad motocyklem chwiejącym się z dużą prędkością jest praktycznie niemożliwe.
Umieszczając amortyzator skrętu na górze przedniego widelca i łącząc go z ramą w obszarze przedniego widelca, amortyzator pochłania wibracje, zanim przekształcą się w chybotanie przy dużej prędkości. Zamontowanie amortyzatora nie ma praktycznie żadnego wpływu na prowadzenie motocykla przy jakiejkolwiek prędkości poza wyeliminowaniem kołysania. Niektóre bardzo szybkie motocykle, powszechnie znane jako rakiety schodkowe, mają amortyzatory zamontowane po obu stronach przedniego widelca. To podwaja się przy chybotaniu przy bardzo dużych prędkościach.