Jeśli zafundujesz sobie system ostrzegania o zjechaniu z pasa ruchu Lane Assist w VW, Skodzie, Audi lub Seat , w systemie informacyjno-rozrywkowym istnieje opcja aktywacji adaptacyjnego naprowadzania na pas ruchu . Ty też powinieneś to zrobić: Ponieważ tylko ta funkcja aktywuje rzeczywistego, aktywnego asystenta kierowania!
Asystent pasa ruchu rozpoznaje pasy od około 65 km/h. Jeśli kierowca grozi opuszczeniem pasa, asystent aktywnie kontruje i ostrzega. Gdy tylko symbol pasa ruchu na prędkościomierzu zaświeci się na zielono, pas został rozpoznany. Zasadniczo włączasz i wyłączasz Lane Assist za pomocą opcji w prędkościomierzu (lub przycisku Lane Assist na zewnątrz dźwigni kierunkowskazów).
Adaptacyjne prowadzenie na pasie ruchu aktywuje stałe, aktywne kierowanie
… wtedy włącza się sam Lane Assist – jako prosty system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu. W wielu modelach Grupy Volkswagen jest jednak również funkcja adaptacyjnego prowadzenia na pasie ruchu : to jest naprawdę fajne w Lane Assist i oznacza, że Lane Assist utrzymuje pojazd na środku pasa ze stałym wspomaganiem kierowania. Nie tylko jest kierowany, aby utrzymać samochód w wyznaczonych miejscach, ale na przykład Golf przez cały czas wspiera kierowcę w kierowaniu. Nie sprawdza się to na bardzo stromych zakrętach, ale jest wielką ulgą, zwłaszcza na monotonnych odcinkach długodystansowych.
Ręce na kierownicy!
Ponieważ jest to oczywiście tylko system wspomagania , a nie autopilot, nadal musisz trzymać ręce na kierownicy przez cały czas. W przeciwnym razie asystent pasa ruchu ostrzega kilka razy, a następnie wyłącza się. Zademonstrowaliśmy już szczegółowo asystenta pasa ruchu w Skodzie Superb . W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem ACC staje się to jazdą półautonomiczną. W wielu modelach VW, Skoda, Seat czy Audi dostępna jest również opcja Traffic Jam Assist, który steruje przy małych prędkościach nawet na ciaśniejszych zakrętach, orientując się nie tylko na oznakowanie drogi, ale także na pojazd z przodu.