Nawet jeśli sama wielokrotnie wymieniałaś olej, zawsze istnieje ryzyko, że przypadkowo dodasz zbyt dużo oleju. Zbyt dużo oleju w silniku jest tak samo szkodliwe, jak brak wystarczającej ilości oleju. Silnik może ulec uszkodzeniu wewnętrznemu i ostatecznie zgasnąć.
Aby rozwiązać ten problem, musisz najpierw upewnić się, że poziom oleju jest znacznie powyżej limitu, a następnie spuścić nadmiar oleju ze skrzyni korbowej (dolna skrzynia korbowa).
Jakie są niebezpieczeństwa związane z wlaniem zbyt dużej ilości oleju do silnika?
Chociaż dla wielu zbyt duża ilość oleju w silniku nie jest dużym problemem, może spowodować znaczne uszkodzenia i kosztować tysiące dolarów w kolejnych naprawach. Kiedy zbyt dużo oleju zaleje wał korbowy silnika, olej wchodzi w kontakt z powietrzem, napowietrza się i zaczyna pienić.
Wynika to z dużej prędkości wału korbowego. Olej w postaci piany nie jest w stanie zapewnić takiego samego smarowania części i w końcu przepływ oleju zostanie całkowicie zatrzymany, co w kilka sekund zniszczy silnik samochodu.
Jak sprawdzić poziom oleju silnikowego?
Jeśli ostatnio wymieniałeś olej i podczas jazdy widzisz gęsty biały dym wydobywający się z wydechu, istnieje maksymalne prawdopodobieństwo, że wlałeś za dużo oleju do silnika. Aby sprawdzić, czy silnik nie jest przepełniony olejem, jedź przez 5-10 minut, aby rozgrzać silnik. Zapewni to uzyskanie prawidłowych informacji o wskaźniku lub wskaźniku używanym do sprawdzania poziomu oleju.
Zaparkuj samochód na równej powierzchni i pozostaw go na 5 minut, aby olej spłynął do skrzyni korbowej. Po 5 minutach podnieś maskę, zlokalizuj miarkę lub miarkę, wyciągnij ją z uchwytu, zetrzyj nadmiar oleju i ponownie włóż do silnika.
Teraz wyjmij go ponownie i sprawdź poziom.Jeśli ślad oleju jest powyżej maksymalnego limitu na bagnecie, jest jasne, że wlewasz znacznie więcej oleju do silnika niż powinieneś. Każdy bagnet ma poziom minimalny i maksymalny. Jeśli nie znajdziesz go na początku, wytrzyj całkowicie bagnet, a zauważysz wyszczerbienia.
Jak spuścić nadmiar oleju z silnika?
Jeśli wlejesz za dużo oleju do silnika, będziesz musiał to zrobić pod autem. Każda skrzynia korbowa lub miska olejowa ma korek spustowy oleju, ale już o tym wiesz, ponieważ przed chwilą dokonałeś wymiany oleju. Musisz powtórzyć proces, spuszczając nadmiar oleju do czystego kanistra.
Najpierw spuść 0.5L i sprawdź bagnet na płaskiej powierzchni. Powtarzaj proces, aż poziom znajdzie się między minimum a maksimum. Możesz zatrzymać rozlany olej na wypadek, gdyby był potrzebny w przyszłości lub trzeba go szybko uzupełnić.