Nadsterowność ma miejsce, gdy tył pojazdu skręca w zakręt szybciej niż kierownica skręca przód pojazdu. W skrajnych przypadkach pojazd może skręcić w przeciwnym kierunku, uszkadzając zarówno pojazd, jak i uderzający obiekt. Warunki nawierzchni drogowej, układ zawieszenia pojazdu i umiejętności kierowcy mogą spowodować utratę kontroli nad pojazdem. Znajomość najczęstszych przyczyn nadsterowności i odzyskanie kontroli nad pojazdem może zmniejszyć ryzyko wypadku.
Zbyt szybkie wchodzenie w zakręty, agresywne przyspieszanie na zakrętach, a nawet zbyt gwałtowne hamowanie może zwiększyć ryzyko nadsterowności. Zmniejszenie prędkości pojazdu podczas wchodzenia w ostre zakręty może zmniejszyć bezwładność wywieraną na tył pojazdu. Nawet przy niższych prędkościach pojazd może nadsterować się podczas powolnego pokonywania ostrych zakrętów na śliskich, oblodzonych drogach. Utrzymanie układu zawieszenia i opon pojazdu w odpowiednim stanie może pomóc kierowcy utrzymać kontrolę nad pojazdem.
System zawieszenia pojazdu utrzymuje siłę skierowaną w dół wywieraną na opony pojazdu podczas jazdy. W miarę zużywania się układów zawieszenia siła wywierana na każdą oponę zmniejsza się, zmniejszając przyczepność pojazdu. Możliwość nadsterowności pojazdu wzrasta, ponieważ tylne opony mają mniejszy kontakt z drogą. Nawet przy sprawnym zawieszeniu kierowca może stracić kontrolę, gdy opony pojazdu są tak zużyte, że na zewnętrznej powierzchni opon pozostaje niewiele lub wcale nie pozostaje bieżnik. Bieżnik opony zapewnia kanał, który odprowadza wodę z miejsca styku opony, umożliwiając oponie przyczepność do nawierzchni ze żwirem lub luźnym brudem.
Jeśli wszystkie elementy pojazdu działają prawidłowo i podczas pokonywania zakrętów występuje nadsterowność, kierowca ma możliwość uniknięcia ewentualnego wypadku. Korygowanie nadsterowności pojazdu wymaga użycia zarówno układu kierowniczego, jak i przepustnicy pojazdu bez nadmiernej kompensacji i powodowania skrętu pojazdu w przeciwnym kierunku. Jeśli kierowca powoli zwiększa lub zmniejsza prędkość pojazdu, skręcanie w kierunku nadsterowności może spowodować, że przód pojazdu przesunie się w kierunku nadsterowności, gdy tył pojazdu wróci na swoje miejsce. Ćwiczenie korekcji pojazdu na oblodzonym parkingu może pozwolić kierowcy przygotować się na nadsterowność pojazdu.