Ta funkcja jest dostępna głównie w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów. Zapobiega zjeżdżaniu pojazdu w dół po zatrzymaniu się na pochyłości, ale także pomaga na światłach, eliminując potrzebę trzymania stopy na pedale hamulca, gdy pojazd jest w ruchu.
Funkcja jest również dostępna dla pojazdów z manualną skrzynią biegów, ale jeśli jest to elektroniczny hamulec postojowy.
Kilka szczegółów na temat przycisku Volkswagen Auto Hold
Auto Hold to rozszerzenie systemu elektronicznego hamulca ręcznego. Zapobiega przypadkowemu cofnięciu się samochodu podczas parkowania lub jazdy pod górę.
Oznacza to, że nie musisz stale ręcznie zaciągać hamulca postojowego, sprawdzać, czy zastosowałeś wystarczające ciśnienie hamowania, ani martwić się, że samochód zjeżdża ze wzniesienia, gdy chcesz ruszyć.
Jest wygodniejszy, wygodniejszy i bezpieczniejszy w sytuacjach, gdy samochód musi stać nieruchomo z włączonym silnikiem – na przykład podczas powolnego poruszania się w ruchu ulicznym.
System jest obsługiwany przez jednostkę hydrauliczną ABS/ESP. Gdy hamujesz samochód, aby się zatrzymać, funkcja Auto Hold utrzymuje ostatnio zastosowane ciśnienie hamowania.
Nawet jeśli zdejmiesz stopę z pedału hamulca, wszystkie hamulce na cztery koła pozostaną sprawne.
Gdy czujniki prędkości kół ABS wykryją ruchy skrętu, siła hamowania wzrasta automatycznie, aż pojazd całkowicie się zatrzyma. Taka sytuacja może wystąpić, na przykład, gdy delikatnie hamujesz, aby zatrzymać się na zboczu.
Gdy tylko ponownie wciśniesz pedał gazu i, w przypadku manualnych skrzyń biegów, zwolnisz sprzęgło, funkcja auto hold ponownie zmniejszy ciśnienie hamowania.
Różnica między podparciem rampy (wstrzymanie wzgórza) a automatycznym zatrzymaniem
Chociaż te dwa systemy działają mniej więcej w ten sam sposób, są to dwie zupełnie różne rzeczy. Po pierwsze, wspomaganie opuszczania rampy jest częściej stosowane w pojazdach z manualną skrzynią biegów, aby pomóc pojazdowi nie cofać się na rampie, gdy zdejmiesz stopę ze sprzęgła i wciśniesz pedał przyspieszenia.
Auto Hold jest używany w pojazdach z automatyczną skrzynią biegów i bardzo rzadko w pojazdach z manualną skrzynią biegów, tylko w modelach z elektronicznym hamulcem ręcznym.
Funkcja Auto Hold utrzymuje pojazd w bezruchu do momentu wciśnięcia pedału przyspieszenia. Może to potrwać kilka minut. Pamiętaj, aby nie pomylić tej funkcji z hamulcem postojowym. Dlatego wysiadając z pojazdu pamiętaj o zaciągnięciu hamulca postojowego.
Awaria automatycznego wstrzymania
Niektórzy kierowcy skarżą się, że ta funkcja po prostu przestaje działać lub pozostaje zablokowana. Ten błąd jest po prostu spowodowany niekompletnym kontaktem lub oprogramowaniem. Najlepiej jest udać się do serwisu i przetestować tę funkcję, aby dokładnie sprawdzić, co powoduje problem.