Oczywiście prawo jazdy klasy „B” nie ma nic wspólnego z oznaczeniem „B” w automatycznej skrzyni biegów. Jednak większość kierowców jest zdezorientowana, więc kwestia „B” w automatycznej skrzyni biegów staje się coraz bardziej powszechna.
Ważne jest, aby wyjaśnić tutaj plotki dotyczące automatycznych i ręcznych skrzyń biegów, aby każdy zrozumiał, co oznacza „B” w automatycznej skrzyni biegów i do czego jest to ważne. Litera „B” jest dobrze znana w samochodach hybrydowych i pojazdach automatycznych, ale nie wszyscy wiedzą, kiedy i do czego ma być używana.
Litera „B” w automatycznej skrzyni biegów i jej znaczenie
Proszę nie mylić „B” w automatycznej skrzyni biegów z „B” w kategorii prawa jazdy. Te dwie rzeczy nie mają ze sobą nic wspólnego i muszą być oceniane całkowicie niezależnie od siebie. Litera „B” w automatycznej skrzyni biegów to ustawienie silnika na pochyłości, np. gdy chcesz zjechać w dół. „B” oznacza hamulec i nadmierne obroty silnika podczas jazdy w dół. Potocznie „B” określane jest jako hamulec automatyczny.
Czy znaczenie „B” jest zawsze takie samo dla automatycznych skrzyń biegów?
Znaczenie litery „B” w automatycznej skrzyni biegów pozostaje takie samo we wszystkich modelach. Zawsze oznacza hamulec lub po niemiecku hamulec silnika. Ta funkcja jest najczęściej używana podczas zjazdów.
Ponieważ tutaj jest zapewnione, że silnik nie może przekroczyć prędkości. Samochód jest automatycznie zmniejszany i hamowany przez zmianę biegu „B”, eliminując potrzebę oddzielnych zmian biegów na wyższy i niższy. To samo dotyczy wszystkich pojazdów z automatyczną skrzynią biegów.
Litera „B” w automatycznej skrzyni biegów oznacza hamulec silnikowy, aby uniknąć zmiany przełożeń podczas jazdy w dół. Silnik nie może przekroczyć obrotów i jest utrzymywany na niskich obrotach, aby zapewnić płynne zjazdy.
Co oznacza B w automatycznej skrzyni biegów?
Automatyczne skrzynie biegów stają się coraz bardziej popularne. Jest jednak kilka ważnych różnic i rzeczy do rozważenia. W przeciwieństwie do cyfr na dźwigni zmiany biegów samochodu z manualną skrzynią biegów, na dźwigni automatycznej znajdują się pewne litery. Co oznacza litera B w automatycznej skrzyni biegów i co oznaczają pozostałe litery? Litera „B” w hybrydzie Auris oznacza „hamulec silnikowy” podczas jazdy w dół, co oznacza, że system automatyczny nie zmienia biegów w górę, ale hamuje pojazd na niskim biegu.
Litera B na automatycznej skrzyni biegów – to znaczy
B oznacza hamulec . To ustawienie jest przeznaczone do użycia w trybie automatycznym podczas zjazdu ze wzniesienia, aby prędkość była zmniejszona, aby służyła jako hamulec silnikowy. W przypadku bardziej nowoczesnych automatycznych skrzyń biegów odpowiedni bieg jest również automatycznie wyszukiwany i ustawiany podczas zjazdu ze wzniesienia. Oznacza to, że tryb nie musi być już ustawiony na B podczas zjazdu ze wzniesienia. Aby móc optymalnie wykorzystać efekt hamowania silnikiem w starszych automatycznych skrzyniach biegów, dźwignia automatyki powinna być ustawiona w pozycji B.
Tak oznaczają pozostałe litery w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów
- P = Parkowanie z blokadą antypoślizgową
Aby uniknąć stoczenia, należy zachować ostrożność podczas parkowania, aby ustawić pozycję P. Należy również zauważyć, że biegi można zmieniać między P, R, N i D tylko wtedy, gdy hamulec jest wciśnięty w tym samym czasie. - R = Wstecz
Zaciągnij hamulec i ustaw automatyczną dźwignię w pozycji R, aby jechać do tyłu. Uwaga: Po zwolnieniu hamulca samochód zacznie się toczyć. - N = neutralny dla neutralnego
Samochód jest nieruchomy w pozycji N i nie toczy się po prostu. Jednak nadal jest ruchomy. Dlatego podczas parkowania należy wybrać P. - D = Jazda do przodu z automatycznym wybieraniem biegów
W normalnym trybie jazdy do przodu dźwignia automatyczna jest ustawiona w pozycji D.
Po zwolnieniu hamulca samochód zaczyna się toczyć. Wszystko inne jest wtedy kontrolowane przez automatyczną skrzynię biegów. - S = sport
Wielu właścicieli samochodów cieszy się wyjątkowymi wrażeniami z jazdy w trybie Sport. Ustawia się to przy wyborze biegu S. Różnica w stosunku do etapu D polega na tym, że, jak sama nazwa wskazuje, efekt działania skrzyni biegów zmienia się na sportowe zachowanie podczas jazdy poprzez zmianę biegów w górę i w dół wcześniej.
M – Ręczny, ręczny
W nowszych pojazdach zwykle jeden bieg można wybrać w trybie M. Możesz ręcznie zmieniać biegi w górę i w dół, przesuwając dźwignię zmiany biegów do przodu lub do tyłu. Z reguły kierunek zmiany biegów jest wizualnie oznaczony plusem i minusem w obszarze dźwigni zmiany biegów. W prawej i lewej części kierownicy często instalowane są tak zwane manetki zmiany biegów, które umożliwiają ręczną zmianę biegów, co jest szczególnie korzystne przy sportowej jeździe.
Ważna uwaga: zimą zmień automatyczną skrzynię biegów na manualną
Jeśli samochód nie jest wyposażony w elektroniczny system wspomagania, który zapewnia optymalną trakcję w każdych warunkach jazdy, zimą zawsze należy przełączać na manualną zmianę biegów.
Jakie są różnice w automatycznych skrzyniach biegów?
- Najczęściej spotykane są automatyczne skrzynie biegów ze zmiennikami momentu obrotowego oraz skrzynie dwusprzęgłowe.
- Bezstopniowa automatyka (CVT) jest rzadko instalowana.
- Z reguły automatyczne skrzynie biegów konwerter i skrzynie dwusprzęgłowe nie różnią się pod względem działania. Obie mają tę zaletę, że często pracują wydajniej niż manualna skrzynia biegów.
- Automatyczne skrzynie biegów z konwerterem mają zwykle od sześciu do dziewięciu biegów. Skrzynie biegów z podwójnym sprzęgłem zwykle od sześciu do ośmiu.
- Wspólną cechą obu typów przekładni jest to, że optymalnie przekształcają prędkość obrotową silnika w prędkość jazdy w zależności od obciążenia.
Należy również przestrzegać: Prawidłowe używanie pedałów
W przypadku automatycznej skrzyni biegów do obsługi pedałów używana jest tylko prawa stopa. Dlatego lewa stopa nie ma miejsca na pedały. Hamowanie lub przyspieszanie zawsze odbywa się prawą nogą. Pomyłki mogą być niebezpieczne, więc zawsze zwracaj na to uwagę, szczególnie na początku.