Jakakolwiek zmiana koloru dymu, np. biały dym wydobywający się z rury wydechowej, to zdecydowanie znak, że jest problem z Twoim samochodem.
Nasilenie problemu może się różnić w zależności od rodzaju dymu. Ten problem może mieć wiele przyczyn. W tym artykule postaramy się przedstawić Ci główne przyczyny problemu białego dymu i najlepszy sposób na pozbycie się tego irytującego problemu.
Co oznacza biały dym?
Biały dym może być nieistotnym problemem lub może być dość poważny, a powagę sytuacji możemy poznać, określając gęstość dymu. Biały dym jest wynikiem gromadzenia się kondensatu w układzie wydechowym.
Więc jeśli jest rzadki w postaci oparów, nie martw się, ponieważ dym szybko się rozproszy. Z drugiej strony, jeśli dym jest gęstszy, problem jest dość duży.
Gęsty dym zwykle pochodzi z problemów z chłodzeniem silnika, które mogą prowadzić do wielu innych poważniejszych problemów, takich jak: B. uszkodzona uszczelka podgłowicowa, pęknięty blok silnika i naprawy, które wcale nie są tanie.
W takiej sytuacji zaleca się nie przeoczyć problemu i pilnie udać się do serwisu. Nawet niewielkie wycieki płynu chłodzącego mogą uszkodzić samochód.
Co twój samochód próbuje ci powiedzieć przez biały dym wydobywający się z wydechu?
Awaria pompy wtryskowej i wtryskiwacza
Jeśli Twój samochód jest napędzany olejem napędowym i po uruchomieniu silnika wydziela dużo białego dymu, należy sprawdzić pompę wtryskową i wtryskiwacze. Nie zaleca się ich samodzielnego sprawdzania lub zmiany, ponieważ to zadanie wymaga wielu umiejętności, których kierowcy nie posiadają. Dlatego lepiej nie próbować.
Ponadto Twój samochód musi zostać jak najszybciej sprawdzony przez mechanika. Fakt, że Twój samochód emituje dużo białego dymu z rury wydechowej, może świadczyć o jeszcze poważniejszych problemach.
Może to oznaczać awarię pompy paliwowej lub, jak wspomniano powyżej, problemy z cylindrami, uszczelkami, a nawet pęknięcie bloku silnika. Naprawa takich błędów jest kosztowna i najlepiej jak najszybciej naprawić problem.
Wyciek chłodziwa
Rozlany płyn chłodzący może być przyczyną białych spalin. Obecność tego rodzaju białego dymu na rurze wydechowej występuje, gdy woda lub płyn niezamarzający dostają się do cylindrów z powodu przegrzania silnika i późniejszej awarii uszczelek, a silnik próbuje je spalić paliwem.
Jeśli samochód nie ma płynu chłodzącego, może się nagrzać i odprowadzić dym, który jest naturalnie biały. Z tego powodu bardzo ważna jest również temperatura silnika w aucie.
problemy osób trzecich
Często podczas pracy silnika widać wydzielający się biały dym, co może wskazywać na poważne problemy, których naprawa jest dość kosztowna.
Jeśli któryś z cylindrów silnika, uszczelka głowicy lub filtr paliwa ulegnie uszkodzeniu, silnik jest zapchany lub pęknięta obudowa, biały dym będzie wydobywał się w dużych ilościach, a wymiana tych części może być bardzo kosztowna.
Problem w takich sytuacjach polega na tym, że nie odkładasz naprawy i nie korzystasz z rozwiązania tymczasowego. Z biegiem czasu pogarszają się, a koszty naprawy natychmiast rosną.
Jeśli regularnie serwisujesz swój samochód, możesz szybciej zidentyfikować taki problem i w rezultacie zaoszczędzić pieniądze
Jak możesz rozwiązać problem białego dymu?
Aby rozwiązać problem białego dymu, oprócz tego, że możesz udać się do serwisu, jeśli masz wiedzę mechaniczną i wcześniej robiłeś naprawy auta, możesz to zrobić również w domu:
Krok 1: Sprawdź uszczelkę wlotową
Uszczelka wlotowa to pierwszy element, który należy sprawdzić, czy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. W pojeździe znajduje się uszczelka, która uszczelnia kolektor dolotowy głowicy cylindrów. Zadaniem tych elementów jest rozprowadzenie mieszanki spalania do wlotu wraz z chłodziwem.
Te złącza są umieszczone na końcach cylindrów. W miarę zużywania płyn chłodzący dostaje się do komory spalania i podczas jazdy wytwarza biały dym. W rezultacie kierowcy będą musieli wyjąć kolektor dolotowy i sprawdzić kolektor dolotowy. Jeśli są przecieki lub rdza, wiesz, gdzie jest problem.
Krok 2: Sprawdź uszczelkę głowicy cylindrów
Szczególnej uwagi wymaga również uszczelka podgłowicowa. Nie zapomnij wykonać tego kroku tylko wtedy, gdy działa uszczelka wlotu. Jest to część pojazdu, która uszczelnia głowicę cylindrów, aby zapobiec przedostawaniu się płynu chłodzącego do środka.
Wycieki lub uszkodzenia w tej części ułatwią penetrację chłodziwa. Krótko mówiąc, przy wydechu pojawia się biały dym. Jeśli ten element maszyny jest w porządku, sprawdź cylinder.
Krok 3: Poszukaj pęknięć w głowicy cylindrów
Nie zapomnij również sprawdzić głowicy cylindrów. Głowica cylindra to część maszyny, która może łatwo pęknąć w przypadku przegrzania. Ten element jest ważny, ponieważ jest połączony z blokiem silnika i uszczelką głowicy. Jeśli ten element jest uszkodzony lub uszkodzony, konieczna jest jego wymiana.
Często zadawane pytania dotyczące białego dymu
Dlaczego podczas ruszania z mojego samochodu wydobywa się biały dym z rury wydechowej?
Biały dym może być spowodowany wieloma przyczynami. Jeśli jednak od startu auta wydobywa się biały dym, przyczyną mogą być:
• Pęknięta lub zdeformowana głowica cylindra;
• Awaria uszczelki głowicy;
• Pęknięty blok silnika.
Jedną z najczęstszych przyczyn pękania bloku silnika może być wyciek płynu chłodzącego do komory spalania i cylindrów silnika, co jest bardzo niebezpieczne i wymaga szczególnej ostrożności.
Co powoduje wydzielanie się białego dymu podczas przyspieszania?
Odpowiedzią jest albo płyn przekładniowy, albo spalony płyn chłodzący. W przypadku oleju przekładniowego silnik zasysa płyn przez wąż podciśnieniowy, co powoduje biały kolor dymu.
Spaliny też pachną spalonym olejem. Jeśli biały dym wydobywa się z płynu chłodzącego, to na pewno Twój samochód ma pękniętą głowicę lub problem z uszczelką pod głowicą.
W takim przypadku możesz przetestować układ chłodzenia, aby sprawdzić, czy poziom płynu chłodzącego jest niski lub silnik się przegrzewa. Jeśli jest niski, możesz dodać wymaganą ilość płynu, aby przywrócić poziom.
Jeśli żaden z tych powodów nie istnieje, najprawdopodobniej Twój pojazd przecieka. Dlatego, aby ponownie pracować przy normalnych parametrach, należy wymienić uszczelkę głowicy cylindrów.
Dlaczego biały dym ze spalin pachnie jak benzyna?
Kierowcy muszą zrozumieć pojęcie dymu samochodowego. Zwykle jest to para wodna lub para wodna. Z tego powodu z układu wydechowego kapie woda. Kierowcy mogą również zauważyć wyciek wody z paliwa lub uszczelki głowicy.
Możesz myśleć, że to normalne, ale tak właśnie zawodzi silnik, wyciskając surowe paliwo. W takich przypadkach samochód jeździ ciężej, a kierowcy czują zapach surowego paliwa. Aby rozwiązać ten problem, sprawdź paliwo i wymień je w razie potrzeby.
Co powoduje ulatnianie się białego dymu, gdy samochód jest zaparkowany?
Jeśli samochód podczas pracy na biegu jałowym lub postoju wydziela biały dym, może dojść do wycieku oleju. Jest to bardzo łatwe do zauważenia, ponieważ istnieje różnica między zapłonem mieszanki benzyna/powietrze i mieszanki benzyna/powietrze/olej.
Ten problem należy jak najszybciej naprawić, ponieważ im dłużej olej pozostanie w środku, tym więcej uszkodzeń nastąpi w świecach zapłonowych i wtryskiwaczach, które następnie trzeba będzie wymienić.
Dlaczego biały dym wydobywa się, gdy jest zimno?
W zimnych porach biały dym może być całkiem normalny, ale są wyjątki. Jednym z nich jest ciągły biały dym. Jeśli masz silnik wysokoprężny, biały dym może być niespalonym paliwem lub płynem chłodzącym przepływającym przez silnik. W większości przypadków chodzi jednak o czas reakcji wtryskiwaczy i sterowanie ilością wtryskiwanego paliwa.
wniosek
Biały dym z wydechu to coś, czego kierowca nie powinien ignorować. Dlatego nie powinieneś przeoczyć takiego problemu, ponieważ jeśli nie naprawisz go przed powrotem za kierownicę, spowoduje to poważne komplikacje nie tylko dla Ciebie jako kierowcy, ale także dla innych kierowców. Z tego powodu zaleca się, aby zawsze zwracać uwagę na posiadany samochód.